Podstawowe informacje o ściąganiu filtrów Google
Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Wszystkie czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Powyższe symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na spore straty finansowe, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.