Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?
Tu uzyskasz więcej szczegółów o SEO.
Firmy i właściciele stron internetowych, którzy pragną, by wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to podejmowanie działań samodzielnie. Nie mając doświadczenia w obszarze SEO i nie monitorując codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować poprawnie i – najważniejsze – efektywnie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, jednakże nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Budżet zarezerwowany na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo osoby od projektowania graficznego, kampanii Google Ads, content marketingu i programowania, które służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Agencja SEO – transparentność jej działań to podstawa
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Czym kierować się w toku szukania firmy, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto postawić na firmę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale również tych reklamowych czy kreatywnych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć pewność, iż dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO często znajduje się dział z wykazem tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę powinno się przeczytać studia takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi przeszkodami się mierzyła i z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o planach prac na nadchodzące miesiące, ale również przekazuje raporty z ukończonych działań i ich efekty.
Drugi liczący się aspekt to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu działań do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o pomocnicze dane o firmie, konieczne do przygotowania dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się znaleźć tak po prostu w internecie, jak np. informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO i o istotnych dla klienta produktach lub usługach, które zamierza wypromować.
Rozliczenie za pozycje – czy to właściwy system rozliczenia z firmą SEO?
Nieufnie powinno się potraktować firmy SEO, które proponują umowę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim systemie rozliczenie odbywa się wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 lub pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu dość popularny rodzaj rozliczeń, jednakże wiąże się z wysokim zagrożeniem – można wszak uzyskać natychmiastowe rezultaty za sprawą naruszania reguł ustalonych przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, stąd sumienna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o cenę za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie jest ona stała – zwykle w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby opracować drobiazgowy audyt SEO, a później zrealizować wszystkie wymienione w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele mniejsze.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]