Audyt SEO – pierwszy krok do wysokich pozycji w wyszukiwarce
Na https://bit.ly/3299BMM sprawdzisz, kto ma w swojej ofercie audyt sklepu.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza ewaluację przedsiębiorstwa, spółki lub firmy pod kątem różnych czynników, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak szybkość ładowania się witryny, kod strony, strukturę nagłówków, meta opisy i tytuły i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Prócz samego wyliczenia błędów oraz nieprawidłowości, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone również wskazówki odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę www pod kątem dostępności, zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, jak również poprawności kodu. Poza tym sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wykazała ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co istotne – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.
Znaki, iż należy zamówić audyt SEO
Online można znaleźć sporo narzędzi i stron, dzięki którym szybko i za darmo przeprowadza się audyt SEO witryny. Pozytywy takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Wady? Całkiem sporo. Bezpłatne narzędzia czy też okrojone dema z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeżeli już odnotują jakieś nieprawidłowości na stronie, to zwykle nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (m.in. w kodzie) wychwycić można tylko podczas analizy dokonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.
Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję trzeba zaczekać z reguły od tygodnia do ok 30 dni. Termin na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, iż go sporządzi. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie newralgiczne błędy występujące w witrynie. Jeśli strona została utworzona na darmowym szablonie bądź na platformie typu Magento czy Shoper, to rzeczy do poprawy może być cała masa. Kiedy strona wolno się ładuje i nie ma w zasadzie żadnej widoczności na istotne dla klienta słowa kluczowe, to też są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym pomysłem.
Jakie problemy ujawnia SEO audyt?
Dobrze przeprowadzony audyt SEO może ujawnić mnóstwo wad witryny, najczęściej:
- powolne ładowanie się witryny w wersji desktopowej i mobilnej,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość treści na stronie,
- poprawność kodu strony,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- brak lub nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)
.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]