PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym
Potrzebujesz szczegółowych informacji o wizytówkach NAP? Idealnie trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.
Żeby klient odkrył twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz także zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
PBN – proste zdobywanie sporej ilości zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, bo są tworzone a potem administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO lub większą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci serwisów są często stosowane jako część rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej należycie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość utworzenia sporej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a potem trzeba poświęcać wiele czasu na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.
Jak korzystać z PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem
Prywatne sieci blogów doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej telefon lub adres e-mail, nazwa oraz adres. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym katalogu biznesowym albo artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Druga interesująca metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, przydatne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza z medycyną, inwestycjami oraz doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO