Pozycjonowanie – najważniejsze informacje
Zajrzyj w to miejsce i dowiedz się, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie w wyszukiwarkach
Funkcjonują trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu istotne jest połączenie frazy z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– państwo (np. “kompozytor Polska”)
– miejscowość (“gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Wilda”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób mieszkających w tym samym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie jest w stanie konkurować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo niższa konkurencja. Ważne jest również to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Eldom G50 5 szara,
– smartfon LG G7 czerwony,
– buty puma Ignite Limitles białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Ojca czy Święto Pracy. Ten typ pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie trzeba zacząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby Google zdążyło zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść witryny internetowej.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]